Open top menu


Ahir, diumenge 3 de febrer vaig tenir el plaer d'assistir a la I Fira d'Animals en Adopció feta a Vilafranca del Penedès. La meva amiga San, presidenta de PAP, em va dir que aniria i vaig mirar el calendari per veure si m'ho podria arreglar. I podia!




Vaig parlar amb Núria la meva companya i amiga de Gelida, per anar juntes. Ella és activa ajudant a Protectores. De fet, a les últimes protectores que he anat a ajudar de voluntària ha sigut amb ella.

Vam arribar al matí a la Rambla Sant Francesc, ja que al final va canviar la situació de la fira, preparades per buscar a la San i conèixer tots els stands d'associacions i protectores que hi havia.




Quan vam veure a la San estava preocupada ja que el vent s'emportava les carpes de molts stands i no sabien com fer-ho. Al final van optar per treure-la perquè el vent, durant estona al matí era massa fort i veies volar papers i coses que tenien les associacions als seus stands!



Al final no vaig poder veure l'exhibició de Disc Dog ja que, pel que em van comentar, al final no venien. El motiu no el conec però va ser una llàstima.

Vam començar a passejar pels stands i vam veure a ProGolden, grup de persones que es dediquen a ajudar a gossos abandonats, maltractats o abandonats en gàbies, especialitzats en el Golden.




També vaig tornar a veure a Galgos 112, amb el seu stand ple de collars, roba, tasses ben maques (ja en tinc una a casa)... 




La Núria, allà, va comprar un jerseiet per la seva gossa, la Oliveta, mesurant i imaginant si li aniria bé, ja que, en principi eren per galgos! Després he vist que li queda perfecte.




Vam anar a fer un cafè i van aparèixer els nostres amics Rubén i Danae, acompanyats del Lur i la Simone. La Simone també va aconseguir un jersei, ahir!




Vam poder veure l'stand d'Animals Sense Sostre, associació protectora dedicada a l'acollida d'animals abandonats per cuidar d'ells i aconseguir una adopció.




No vaig poder fer ni la meitat de fotografies que m'hagués agradat. Ahir va ser un dia fantàstic. A més de les associacions i refugis, animalistes... M'anava trobant amb gent que coneixia per haver anat a Protectores amb la Núria, amics que venien a veure'ns... I descobria connexions entre ells que ni ells mateixos sabien!

Vam trobar-nos amb la Montse i la Cristina, que ja feia temps que no veia i vaig conèixer, per fi, a la María, amb qui he xerrat per facebook però encara no haviem coincidit.




Començava la desfilada de gossos en adopció, on les associacions explicarien què és el que feien exactament, la seva lluita. Alguns amb gossos que tenien actualment al seu refugi o casa d'acollida. No m'ho podia perdre. A més, la San era la speaker!




Vaig conèixer l'associació Pro-Bretón. Una sorpresa realment agradable. Creada fa un any per rescatar i buscar adopció al Bretón dins l'àmbit nacional. No tenen cap tipus de subvenció i els gossos que salven els tenen acollits a casa seva o a altres cases d'acollida. Una gran tasca.




Vaig veure per primer cop en persona, tot i conèixer bé al Centre d'Acollida d'Animals Domèstics de la Mancomunitat Penedès-Garraf (CAAD Penedès), a aquest servei d'acollida d'animals abandonats proporcionant un benestar durant l'estada al seu centre, promovent la tinença responsable d'animals de companyia. Els gossos que veieu a la fotografia ja estan adoptats i les persones que parlaven d'ells són els seus actuals propietaris. Com va dir la noia: "Adoptar-lo ha estat el millor que he fet a la meva vida".
No van portar cap gos en adopció.




L'Associació de Vilafranca Amants dels Gats es van donar a conèixer, mostrant fotografies de dos gossos a qui busquen adoptant, tot i que ells es dediquen, sobretot, als gats.




L'Apan, Associació Protectora d'Animals de l'Anoia, també va explicar la seva tasca com a Protectora i Refugi d'Animals abandonats. Han arribat a tenir tot tipus d'animals, fins i tot exòtics, arribant a un lleó, micos... Finançada per donatius de socis i alguna esporàdica ajuda governamental.




P.A.S.O.S. El Vendrell, Associació de Protecció Animal que intenta alliberar tots els animals del municipi del maltractament, injustícia i abandonament que el pateixen.




Olescan, voluntaris per ajudar a la Protectora d'Olesa de Bonesvalls, que vaig visitar fa uns mesos de voluntària amb la Núria, també van estar a la fira. Aquesta associació protectora es va crear al 2012 per ajudar als animals del refugi que desgraciadament ha de tancar. Necessiten ajuda per anar endavant i salvar-los a tots!





Els Amics Acollidors d'Abrera també van fer la seva presentació a la desfilada, explicant les funcions d'acollida, rescat i ajuda als animals que ho necessiten.




Gaia TGN és una associació que treballa amb cases d'acollida ajudant a gossos i a gats, sobretot a l'àrea de Tarragona.




Proccan, Associació Protectora Canina de Cunit, va venir a explicar la seva lluita en defensa dels animals abandonats, sobretot els que es troben a la gossera de Cunit.




La Bárbara, de ProGolden, que ja us els he presentat abans, també va explicar la seva dedicació.




L'Associació Protectora d'Animals Alpha Dog ha començat fa uns mesos intentant recuperar una protectora ja oblidada i que té data de tancament. Busquen ajudar i trobar una llar, cases d'acollida, ajuda econòmica... per als 60 gossos que tenen al seu càrrec abans que acabin a la gossera.




Gats del Carrer del Baix Llobregat van venir amb diferents gossos en adopció, explicant com era cada un d'ells i com van arribar a les seves mans.




I, per segon cop, vaig tenir el plaer d'escoltar al portaveu de DeGalgos. Cada cop que l'escolto m'agrada més la seva manera d'expressar els sentiments i la història de l'abandonament dels galgos. Sap com conscienciar i fer entendre aquest horror que viuen moltíssim d'ells.




I l'Associació d'Amics per la Defensa dels Animals del Penedès, ADAP, també es va donar a conèixer. Ha estat creada fa poquet i el seu principal objectiu és defensar i promoure l'adopció dels animals de companyia, sobretot a l'àrea del Penedès. La cases d'acollida són vitals!




Crec i espero no deixar-me a ningú i, si és així, ho sento molt però la meva memòria és limitada! Si veieu alguna errada feu-m'ho saber, també!

A la tarda, quan ja no teniem el sol per ajudar-nos una mica amb el fred, va arribar el Jordi Ferrés, l'Educador de Gats, a fer la seva xerrada sobre els gats a casa. Consells i aportacions que potser molts desconeixien i que ell va ajudar a resoldre gràcies als coneixements que té amb els felins.




Va haver-hi torn de preguntes i algunes persones es van animar a fer les seves consultes. Però no sempre es poden resoldre al moment i en molts casos s'ha d'anar a veure i conèixer al gat i les condicions en que viu per poder ajudar de veritat. Tot i així, alguns consells bàsics van ser molt agraïts. Per poder anar més enllà ja van quedar en una visita o no podria ajudar als gatets!




En acabar el Jordi, va venir Alberto Ayala, de Al Perro Verde a fer una exhibició de Dog Dance amb un dels seus gossos, el Rocky. Participen amb gossos de protectores i refugis, ajudant en la seva rehabilitació i veure'ls és tot un espectacle.




El Rocky demostrava un cop rera l'altra que era capaç de sumar, multiplicar... i ballar amb l'Alberto!




A la tarda va haver-hi una altra desfilada de gossos en adopció però jo ja estava massa congelada per quedar-me més estona, així que vaig marxar.

Segurament em vaig perdre coses com una exhibició que hi havia hagut d'ensinistrament i teràpia amb gossos però no podia estar a tot arreu i trobar-me a tanta gent ho complicava més!

El que tinc clar és que l'any que ve m'ho tornaré a manegar per anar i passar un dia com el d'ahir!

0 comentarios